Nye Nissen

Vi må ta noen forbehold om at det kan oppstå forsinkelser, men prosjektledelsen og utbygger mener de skal klare å holde seg innenfor oppsatt tidsfrist, som altså er tilbakeflytting for skolen sommeren 2025. Spennende!

Det betyr at du som starter som elev hos oss i august 2024, mest sannsynlig får 1 år som elev på Nissen Helsfyr og 2 år som elev på Nissen Frogner.

På Frogner vil vi få 4 bygg pluss gymsaler gravd ned under bakken. 3 av byggene er av eldre dato og har blitt totalrehabilitert i perioden 2021-2025. Vi får i tillegg et flunkende nytt bygg som hovedsakelig skal huse dramasaler og kantine for skolens elever.

imagegsle.png

Arkitektfirmaet Gasa, som har jobbet tett med skolen gjennom hele prosessen, er opptatt av å bevare det gamle i det nye, og fargevalget både utvendig og innvendig handler i stor grad om å gjenskape og finne tilbake til det opprinnelige.

Vi er godt fornøyde med de midlertidige lokalene vi er i her på Helsfyr, men gleder oss selvfølgelig stort til å kunne flytte hjem igjen.