Rehabilitering av Nissen

HNS-kveldsbilde

Hartvig Nissen skole starter en totalrehabilitering av skolen sommeren 2021 som skal vare i 3 år.

Alle skolens bygg skal gjennomgå store forandringer og det skal bygges nytt dramahus, samt at skolen får to nye gymsaler gravd ned i bakken.

I byggeperioden skal Hartvig Nissen flytte til erstatningslokaler på Helsfyr. Skolens tilbud; Studiespesialiserende, dramafag og tilrettelagt opplæring vil forbli samlet gjennom hele perioden. Vi skal inn i et nytt og moderne bygg, i et pulserende område. Saler til dramafagene vil bli integrert i det nye skolebygget, noe vi er svært glade for. Helsfyr er et knutepunkt for kollektivtrafikken, noe som vil gjøre det enkelt å komme seg til oss. Vi tar med oss vårt særpreg og det gode miljøet skolens ansatte og elever skaper sammen, og fortsetter å utvikle skolen for framtida.

Mer informasjon vil komme etter hvert som ting blir enda mer avklart og Bystyret får fattet de nødvendige vedtak.